Ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας ξεκινά το κείμενο της εισήγησής του (των Εκκλησιαστικών προβληματισμών του όπως αναφέρει χαρακτηριστικά) που εκτείνεται σε περισσότερες από 80 σελίδες, με τη φράση «η Πολιτεία γεννιέται από τους πολίτες της, ενώ η Εκκλησία γεννά τα μέλη της»
Σημειώνει ότι δεν επιθυμεί να συνεχιστεί "αυτός ο τρόπος λειτουργίας Εκκλησίας και Πολιτείας από το 1834" τον οποίο χαρακτηρίζει "της καταπιέσεως, της αναγκαστικής σιωπής, της «Βαβυλώνιας αιχμαλωσίας» η της «υπό πατρωνίαν» διαβιώσεως", τονίζει ωστόσο ότι ο "χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας δεν είναι χαρακτηριστικό της εκκλησιαστικής ποιμαντικής διακονίας. Η Εκκλησία «δεν χωρίζεται από τα παιδιά της». Όποιος θέλει αποχωρεί. Όποιος θέλει επιστρέφει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εκκλησιαστικοί παρατηρητές εκτιμούν ως "συβιλλική" την αναφορά του κ. Ιερώνυμου, για τις σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας και κυρίως του ακανθώδους ζητήματος του "διαχωρισμού". Εκτιμάται, επίσης, ότι ο Προκαθήμενος στέλνει μήνυμα στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επικαλούμενος το γεγονός ότι η Εκκλησία, σε κάθε περίπτωση, χαίρει του λαϊκού ερείσματος.
Πηγή: Χρήστος Μπόνης για το CNN Greece
πως να ακουνε τα παιδια
Εκφράζει πάντως την προσωπική του άποψη ότι η Πολιτεία, ούτε θέλει ούτε μπορεί να χωρισθεί από την Εκκλησία με όρους κοινωνίας, υπογραμμίζοντας ότι οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας, ούτε είναι, ούτε μπορεί να είναι μία προσωπική ή ιδεολογική υπόθεση εργασίας, αλλά είναι υπόθεση ενός λαού.
Ιερώνυμος: Η Πολιτεία μπορεί να επιβάλει με ιδεολογικά κριτήρια το θεσμικό χωρισμό απο την Εκκλησία αλλά όχι και απο την κοινωνία
«Η προσωπική μου άποψη είναι, ότι η Πολιτεία ούτε θέλει, αλλ’ ούτε μπορεί πράγματι να χωρισθεί από την Εκκλησία με όρους κοινωνίας, όπως δεν μπορεί να χωρισθεί από οποιαδήποτε ‘’γνωστή θρησκεία’’. Προφανώς μπορεί η Πολιτεία να επιβάλλει με ιδεολογικά κριτήρια τον χωρισμό της Εκκλησίας από τις θεσμικές λειτουργίες του Κράτους, αλλά δεν μπορεί να επιβάλει και τον χωρισμό της Εκκλησίας από την Κοινωνία, αφ’ ενός μεν γιατί ο όρος χωρισμός δεν υπάρχει στην πνευματική αποστολή της Εκκλησίας, η οποία συνάπτει και τα διεστώτα, αφ’ ἑτέρου δε γιατί η εντυπωσιακή ιστορική αντοχή της πνευματικής σχέσεώς της με τον λαό παραμένει αλώβητη ή και ενισχύεται από τις ιδεολογικές προκλήσεις, όπως αποδείχθηκε επίσης από την ιστορική αντοχή των Ορθοδόξων Εκκλησιών της Ανατολής στην καταπιεστική των καθεστώτων του υπαρκτού σοσιαλισμού.
Πηγή: Χρήστος Μπόνης για το CNN Greece
...Η Εκκλησία, η οποία οφείλει να ορίζει τις σχέσεις της προς την Πολιτεία με όρους κοινωνίας και όχι με όρους ιδεολογίας, δεν γνωρίζει τον όρο «χωρισμός» στην πνευματική της αποστολή, αφού δεν μπορεί να τον εφαρμόσει στην κοινωνία, έστω και αν επιβληθή μονομερώς από την Πολιτεία με ιδεολογικούς όρους, γι αυτό την οριστική απάντηση στο ζήτημα αυτό τη δίνει πάντοτε, ‘’θάττον η βράδιον’’ ο ίδιος ο ευλαβής ελληνικός λαός.
Η Εκκλησία κατά την άποψή μου δεν πρέπει να ζητήσει ποτέ τον χωρισμό από το λαό της, γιατί αυτό επιδιώκεται», είπε ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Ο Αρχιεπίσκοπος επικαλείται τον Παυλόπουλο για τις σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας
"Οι διακριτοί ρόλοι ήδη υπάρχουν", λέει ο Αρχιεπίσκοπος επικαλούμενος, το βιβλίο του νυν Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου με τίτλο: «Η αναθεώρηση του Συντάγματος. Υπό το πρίσμα της κοινοβουλευτικής εμπειρίας». Κατ’ αυτόν «οι διακριτοί ρόλοι προκύπτουν από τη συγκρότηση του περιγράμματος του Κράτους δικαίου δηλ. από την συνταγματική και έννομη τάξη και ευρίσκονται στα όρια εκκοσμικεύσεως των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας υφισταμένου του πολυθρύλητου διαχωρισμού».
Πηγή: CNN Greece
Όπως τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στην ομιλία του ενώπιον της Ιεραρχίας, η κοινή αναφορά της Πολιτείας και της Εκκλησίας στον λαό δεν καταργεί και την ιδιαιτερότητα της αποστολής μίας εκάστης. Είπε ότι διαφορά συνίσταται στο ότι η Πολιτεία γεννιέται από τους πολίτες της, γεγονός που σημαίνει πρακτικά ότι συνδέεται με αυτούς με σχέση συμβατική, ενώ η Εκκλησία γεννάει τα μέλη Της, δηλαδή συνδέεται με αυτά με σχέση μητρική.
Το Σύνταγμα ορίζει την ουδετερότητα της Πολιτείας έναντι των θρησκειών
Άρα οι ρόλοι είναι όχι μόνο διακριτοί, αλλά και διαφορετικοί, καθώς η οποιαδήποτε σύγχυση ρόλων απειλεί την ταυτότητα και των δύο θεσμικών εκφράσεων μίας συντεταγμένης Πολιτείας. Οι διακριτοί ρόλοι είναι συνταγματικά κατοχυρωμένοι στη σύγχρονη κοινωνία των πολιτών και τα όριά τους είναι αποσαφηνισμένα από τη συμβατική ρύθμιση των σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας στα σχετικά με τη θρησκεία άρθρα του Καταστατικού Χάρτη του τόπου.
Πηγή: CNN Greece
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας είναι σύμφωνα με το άρθρο 3 του Συντάγματος η επικρατούσα θρησκεία του ελληνικού λαού και η πρόβλεψη αυτή έχει σαφώς ουδέτερο ή απλώς διαπιστωτικό χαρακτήρα και δεν συνιστά προνομιακή διάκριση υπέρ Της, παρατήρησε. Ταυτόχρονα, όπως είπε, το άρθρο 13 του Συντάγματος ρυθμίζει την ουδετερότητα της Πολιτείας έναντι όλων των νομίμως υφισταμένων στο ελληνικό κράτος γνωστών θρησκειών και την ισότητα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων αυτών έναντι της Πολιτείας.
Διαβάστε εδώ (σε μορφή pdf) όλη την εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Aθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου στην Ιεραρχία.
γυναικειος συνεταιρισμος κοκκινογειων
γυναικειος συνεταιρισμος κοκκινογειων
τρίγωνα ελενίδη θεσσαλονίκη
https://cpfuxkeo.blogspot.com/2019/04/blog-post_14.html
https://naygrgqk.blogspot.com/2019/05/blog-post_40.html
No comments:
Post a Comment